העלמת צלקות אקנה

פצעי בגרות, או בשמם המקצועי אקנה, הם תופעה שכיחה בקרב מתבגרים. פצעים אלו הם פועל יוצא של שינויים הורמונאליים המתרחשים בגוף בגיל ההתבגרות (גיל 12-21) ולרוב הם נעלמים לגמרי באזור גיל 18. חלק המתבגרים סובלים מאקנה קשה יותר ומקבלים טיפול תרופתי בשם רוקטאן המרגיע את התופעה וממתן אותה. במקרים כאלו נשארות לעיתים צלקות על הפנים- חטטים. צלקות אלו פוגעות במראה הפנים הנערי, החלק, ועם הגיל הן לעיתים מעמיקות, כחלק מתהליך הייבוש וההזדקנות של עור הפנים. אותו תהליך הוא הגורם להופעת קמטים בגיל מאוחר יותר.

איך נפתרים מצלקות אקנה?

השיטה היעילה ביותר לפתרון בעיית הצלקות בעור הפנים, עקב ריבוי פצעי אקנה היא קילוף עמוק. שיטה זו היא למעשה טיפול של פילינג עמוק, הנעשה באחת משתי דרכים: קילוף בעזרת לייזר ארביום, או קילוף בעזרת לייזר דו תחמוצת הפחמן. במקרים מסוימים נדרש גם מילוי של החטטים כדי ליצור מראה חלק ונקי בפנים.
צלקות אקנה

איך זה עובד?

קרן הלייזר היא בעצם גל, בעל אורך גל של 2940 ננו מטר. גל הלייזר הזה מחליק את אזור הצלקת, ועל כן הוא יעיל בעיקר במקרים בהם הצלקת שטוחה יחסית ובעלת מרקם לא אחיד (אקנה, למשל). חשוב לציין שהטיפול לא יעלים לגמרי את החטטים שנוצרו מהאקנה, אך הוא ישפר אותם במידה רבה.

כמה זמן?

כשמבקשים לרפות צלקות, חשוב להגיע להתחלת הטיפול כחודשיים מרגע הפציעה, כך שהצלקת עדיין חדשה. במקרה של טיפול בצלקות אקנה, אפשר להתחיל את התהליך כאשר מפסיקים לקחת תרופות כלשהן לטיפול בפצעים והפצעים לא חזרו יותר. למעשה מומלץ לחכות לסוף ההתבגרות ההורמונאלית של הגוף. הטיפול עצמו אורך בין שנה לשנה וחצי, תלוי בכמות המפגשים הדרושים. לעיתים מספיק טיפול אחד.

כמה זה עולה לנו?

טיפולים של קילוף עמוק נעים בין 8,000 ל20,000 ₪. המחיר תלוי במידת העומק הנדרשת (עמוק מאוד או בינוני) ובהתאם לשטח המטופל.

בכל אופן, כבכל הליך רפואי, ובפרט בהליך קוסמטי יש לברר מראש על טיב הרופא והתמחותו. חשוב לדבר עם אנשים שעברו את הטיפול אצל אותו רופא, וללכת למפגשי היכרות עם מספר רופאים ורק אז להחליט. חשוב מאוד לזכור כי רופא שמבטיח 100% הצלחה הוא פשוט שקרן. אין דבר כזה כשמדובר בהעלמת צלקות. צלקות ניתנות לטשטוש ולהבהרה אך לא ניתן להעלים אותן לגמרי.