מחשב mac- יתרונות וחסרונות

מחשב המקינטוש הוא מחשב הדגל של חברת אפל העולמית. מחשב זה חזק, אמין, בנוי ממרכיבי חומרה ותוכנה שמפתחת ומייצרת אפל וידוע כמחשב איכותי שמחזיק מעמד במשך שנים. במאמר זה נמנה את החסרונות ואת היתרונות של מחשב זה. בהתאם לכך, תוכלו להחליט האם הוא מתאים לכם.

מחשבי מק- בעבר והיום

אם בעבר מחשבי המק שימשו בעיקר חברות, ארגונים ועסקים וזאת משום המחיר היקר שלהם, כיום יש סוגים שונים של מחשבי מק שאידיאלים גם לשימושי אישי וביתי. יש אפשרות לקנות מחשב mac מיני, מחשב בעל מידות זעירות שנראה כמו דיסק קשיח חיצוני ואידיאלי סטודנטים שמעוניינים במחשב אמין וחזק בעלות משתלמת. דגם נוסף ומוצלח לא פחות הוא ה- איי מק. המראה המעוצב המרשים של מחשב זה הוא הדבר הראשון בו תבחינו. מראה מתכתי שכולל צג רחב שמעניק לו את המראה המיוחד שלו. בנוסף, יש בו מעבד מהיר, כרטיס גרפי איכותי ואפשרות של ג'יגה זיכרון שהופכים אותו למחשב חזק. סוג נוסף הוא מחשב המק בוק פרו שמתאים למעצבים גרפיים, אנשי שעוסקים בעריכה של וידיאו, אנימטורים וכל אחד שמשתמש בתוכנות גרפיות כבדות. אלו הם רק חלק מאותם מחשבים חזקים ואמינים שמציעה חברת אפל. לרשימה זו ניתן להוסיף את המק- בוק הלבן והמק בוק אייר.

החסרונות


  • חומרה- אם תהיה לכם בעיה בחומרה של המחשב בוודאי תגלו שהתיקון יקר בצורה משמעותית בהשוואה אל תיקון תקלות שונות במחשב הפיסי. למרות כל זאת חשוב לזכור שאין כמעט תקלות במחשבי המק.
  • מעבדות לתיקון- ניתן לספור את המעבדות של אפל על כף היד ולעיתים לוקח למעבדה זמן רב לתקן את המחשב (היו פעמים בהם אנשים קיבלו הוראה לחזור רק לאחר חודש ולכן הם נאלצו לשכור מחשב אחר בזמן הזה).
  • עלויות- העלות של מחשב המק בדרך כלל יקרה יותר ממחשב הפי.סי. 


היתרונות


  • איכות ויוקרה- נכון להיום מחשב המק נחשב למחשב היוקרתי ביותר בעולם. הרכיבים שלו איכותיים ביותר ורמת הגימור שלו גבוהה מאוד. בנוסף, העיצוב של מחשבים אלו מרשים ביותר.
  • מערכת ההפעלה- מערכת ההפעלה של המק בנויה בשיטה של קבצי יוניקס. דבר זה מוביל לכך שלא נכתבו וירוסים למחשבי המק ולכן ניתן לעבוד בו בשקט ללא דאגות מיותרות, דבר שני מערכת זו אינה דורשת משאבי חומרה רבים ולכן ניתן להסתמך על כך שהיא תעבוד בצורה רציפה ללא קריסה של תוכנות או מסכים קפואים.
  • פיתוח וייצור של חברת אפל- כל החומרה שבונה את מחשב המקינטוש ומערכת ההפעלה מיוצרת על ידי אפל. מסיבה זו יש כמות קטנה יותר של דמי מק בהשוואה אל דגמי הפי.סי. דבר שמפחית את כל הקשור אל בעיות תאימות.
  • אמינות- המחשבים של חברת אפל ידועים כמחשבים אמינים ביותר, איכותיים וחזקים.


לסיכום, רשימת היתרונות של מחשבי המק עולה על רשימת החסרונות. עדות לכך ניתן לראות על פני השטח. מחשבי המקינטוש משרתים אותנו משנת 1984 ועד היום ויש להם קהל לקוחות גדול ונאמן.