רעיונות יצירתיים לארגון אירוע

ארגון אירוע דורש מחשבה מחוץ לקופסא ושימוש ברעיונות יצירתיים. היום כבר קשה להפתיע את האורחים והמוזמנים, בעיקר באירועים חברתיים כמו ימי הולדת, השקות, הרמת כוסית, ימי גיבוש וכדומה. מצד שני, דווקא הקושי מייצר הזדמנות אותה כדאי לנצל. אפשר לדוגמא לארגן אירוע בקונספט מסוים ולחייב את כל האורחים לקחת חלק. ניתן להחליט על אירוע באווירה של שנות ה-20 או ה-30, להרחיק עד שנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת וגם להציע אירוע באווירה עתידנית של שנת 2050. רעיון כזה לא דורש ארגון מיוחד אלא רק שיתוף פעולה. הוא מבטיח אירוע בלתי נשכח וניתן לסיים אותו גם עם מזכרות לכל החיים.

עוד רעיון יצירתי הוא להפוך את לוח הזמנים הרגיל של האירוע. אם מדובר על יום הולדת, אפשר להתחיל בפתיחת המתנות, להמשיך עם פעילות מרכזית וריקודים ולסיים עם קבלת פנים שלמעשה תוביל את האורחים ליציאה. באירוע עסקי יבוא לידי ביטוי הרעיון הזה בהחלפת תפקידים בין העובדים לבין המנהלים. העובדים יתבקשו לשאת נאום, בעוד המנהלים יוכלו לשבור את הקרח וליהנות מזמן איכות עם הקולגות שלהם.

רעיונות ברמת התוכן וברמת העיצוב

ברמת התוכן, כדאי להזמין את הקהל להשתתפות בסרטון, קליפ או מופע ריקוד ולהזמין מנחה להפעלת סדנאות של קבוצות קטנות. התוכן משנה לחלוטין את האווירה של האירוע והוא מכניס אותם לקצב הנכון. אפשרות אחרת היא לנצל את ההתכנסות של המוזמנים תחת קורת גג אחת על מנת להזמין מיצגי אמנות, דוכנים, תחרויות ריקודים וכדומה. גם זה תוכן המתאים לטווח גילאים רחב ולסוגים רבים של אירועים.

אי אפשר לארגן אירוע יצירתי בלי לעצב אותו בהתאם. העיצוב הוא דרך מצוינת להעביר מסר ולהדגיש את נושא האירוע. את העיצוב כדאי לבצע עם פרחים ובלונים לפי קהל היעד, המקום ותנאי מזג האוויר.

האם רעיון יצירתי חייב לעלות הרבה כסף?

הרבה רעיונות יצירתיים לא דורשים השקעה כספית גדולה או מיוחדת מצד המארגנים. כלים פשוטים יכולים לחסוך בזמן ולהעלות את סיכויי ההצלחה של האירוע, גם עבור האורחים וגם עבור צוות ההפקה. אפשר למשל להקפיד על שליחת סמס באופן אוטומטי כדי לחסוך בזמן, לשלב בין שליחת מיילים לבין הודעות ברשתות החברתיות וכמובן לפתוח קבוצה בתוכנת מסרים מיידיים. הכל תלוי באופן בו רוצים להעביר את המסר ובנטילת יוזמה.

רעיון יצירתי יכול דווקא לחסוך בהוצאות עבור המארגנים. מי שלא רוצה לבזבז משאבים על השכרת אולם או גן אירועים יכול לעצב מחדש את הבית, את החצר או המרפסת. במקרה כזה יש לוודא התאמה בין כמות המוזמנים לבין אופי האירוע. הרעיון היצירתי לא אמור לבוא על חשבון הנוחות וההנאה של האורחים. כדאי להבטיח מספיק מקום לכולם ולדאוג לכמויות מתאימות של שתייה, אוכל וכיבודים.  רעיונות נוספים לבר/בת מצווה ניתן למצוא כאן