רכבים גדולים וחסכוניים בדלק

בשנים האחרונות, עם העלייה התלולה במחירי הדלק והתגברות המודעות לזיהום האוויר ולהתחממות הגלובלית, גדל מאוד הביקוש לרכבים חסכוניים בדלק.

לרוב, כאשר מדובר על רכבים חסכוניים, נהוג להרחיב את הדיבור על רכבים קומפקטיים, אלא שהללו לא יכולים לבוא בחשבון כאשר מדובר על משפחות גדולות. הבשורות הטובות הן שגם כאשר מדובר על רכבים גדולים – אפשרת למצוא כאלה שנחשבים לחסכוניים.

על מנת לקבל תמונת מצב מקיפה, בחרנו לסקור מספר רכבים גדולים, שמציגים את עצמם גם כחסכוניים בדלק, שנחשבים למומלצים גם מבחינת ביצועים ואבזור.

קרייזלר גרנד וויאג'ר

את הסקירה שלנו בנושא של רכב 7 מקומות מומלץ, שהוא גם חסכוני, בחרנו להתחיל עם הגרנד וויאג'ר, של קרייזלר. ראשית, נספר שהתרשמנו מהגודל החיצוני, כפי שרק האמריקאים יודעים להציג. עם מנוע חזק, בן 3600 סמ"ק ו-279 כוחות סוס, מדובר בלי ספק על אחד החזקים ביותר בקטגוריה.

מידותיו של הרכב הגדול, מאפשרים נוחות נסיעה מצוינת, עם מרווח פנימי גדול מאוד ותא מטען שהוא יותר ממספק, יצרו אצלנו ציפייה לצריכת דלק לא משהו. בפועל, צריכת הדלק בהחלט סבירה בהתאם לנתוני הרכב. תיבת ההילוכים האוטומטית מסוג טיפטרוניק ונצילות מנוע משופרת לעומת גרסה קודמת בהחלט תרמו לכך.
השורה התחתונה מבחינת צריכת דלק: בנסיעה עירונית 6 ק"מ לכל ליטר דלק, ובנסיעה מחוץ לעיר, במהירות שיוט – 12.5 ק"מ לכל ליטר דלק.  

פיג'ו 5008

את סקירת הגדולות והחסכוניות בצריכת דלק, בחרנו להמשיך עם הרכב הגדול, בן 7 המושבים של פיז'ו. הרכב נראה עדין משהו, לעומת הגרנד וויאג'ר, והוא ללא ספק קטן יותר וחלש יותר בעוצמתו. למעשה, מדובר כמעט על קטגוריית רכב אחרת, ואין ספק שלא מדובר על אמריקאית גדולה וכבדה.

נפח המנוע הינו 1600 סמ"ק, עם תיבת הילוכים אוטומטית של 6 הילוכים. ביחס לנתונים אלה, צריכת הדלק הייתה, כצפוי, טובה יותר.

השורה התחתונה מבחינת צריכת דלק: בנסיעה עירונית 9 ק"מ לכל ליטר דלק, ובנסיעה מחוץ לעיר, במהירות שיוט – 17.2 ק"מ לכל ליטר דלק.  

פולקסווגן טוראן 

עם מנוע טורבו בנפח של 1400 סמ"ק, ומבנה גוף קליל יחסית, הגענו לרכב שמצליח להרשים עוד יותר, גם בנסיעה עירונית וגם בנסיעה מחוצה לה. למרות שנוחות הנסיעה לא משהו, הרי שתיבת ההילוכים היעילה מצליחה להביא להישג מרשים.
השורה התחתונה מבחינת צריכת דלק: בנסיעה עירונית 11.8 ק"מ לכל ליטר דלק, ובנסיעה מחוץ לעיר, במהירות שיוט – 17.9 ק"מ לכל ליטר דלק.  

אופל זפירה 

הזפירה של אופלה מציגה ביצועים טובים מבחינת צריכת דלק, גם אם לא הטובים ביותר שראינו. למרות מתלים קשים מעט, נוחות הנסיעה סבירה ובהחלט מדובר על רכב חסכוני, שפועל ביעילות.
השורה התחתונה מבחינת צריכת דלק: בנסיעה עירונית 10.3 ק"מ לכל ליטר דלק, ובנסיעה מחוץ לעיר, במהירות שיוט – 13.8 ק"מ לכל ליטר דלק.