כיצד בתי הספר לשפות מוכרים לנו את מרכולתם

ידע השפה הוא ידע התקשורת, הפוטנציאל לדבר עם עוד אנשים, כאלו שלא הייתם יכולים לדבר איתם בלי לדעת את שפתם. כולם היום יודעים אנגלית, ומי שלא, רוצה לדעת, והצדק עימו. שפות נוספות מתחילות להקיף את העולם, ורבים היום לומדים סינית לצורך עסקים, פורטוגזית, ועוד שפות שונות. ישראלים רבים החלו ללמוד צרפתית, וגם לימודי הרוסית בארץ צברו תאוצה.

הביקוש הגובר במורים לשפה ובבתי ספר לשפות יצר תנועה במשק, שמיהר להגיב ולייצר מענה לצורך ולדרישה. בתי ספר נפתחו, וכיום ישנם מספר בתי ספר מובילים דוגמת וול סטריט, ששמם כבר ידוע מאוד, והם מלמדים מאות תלמידים ברחבי הארץ, בשפות רבות ומגוונות.

הדרך שבה אדם מחליט היכן ללמוד שפה דומה לדרך בה הוא מחליט כי הגיע הזמן. רבים מהישראלים עדיין לא דוברים אנגלית, על-אף שרבים מהישראלים באופן כללי דוברים את השפה ברמה סבירה. הדרישה ללימודי אנגלית גבוהה, אך הדרך בין הרצון ללמוד לבין ההחלטה והרישום לעיתים ארוכה, על אף הצורך הגדול.

מה מניע אותנו להירשם לבית-ספר לשפות?

לעיתים הצורך הוא ברור ומיידי. אנו מחפשים להתקבל לעבודה חדשה, והדרישה הברורה היא לאנגלית כשפה שנייה. אם זה צעד קריירה שכזה, לרוב לא תעכב, ואנשים רבים לומדים אנגלית, או כל שפה אחרת, בדיוק מתוך מקום זה.

הדרך שבה בתי הספר לשפות מוצאים לנכון לענות על הצורך הזה, ובעצם "מוכרים לנו את מרכולתם", היא על-ידי בניה של מסלול ייעודי לאנשים המעוניינים ללמוד את השפה במהירות, לדוגמא, או ללמוד שפה עסקית וייעודית, עם אוצר מילים המתמחה בכיוון אליו הם הולכים. כשאנו נתקלים בצורך ללמוד שפה זו או אחרת ומגלים כי קיים מסלול מותאם לנו בדיוק, זה יכול לעזור לנו לעשות את הצעד ולגשת למלאכת הלימוד.

צורך נוסף ודומה הוא בעת מעבר דירה ו"רילוקיישן", מהלך שישראלים רבים מבצעים כאשר בן או בת הזוג שלהם עוברים לעבוד למספר שנים במדינה אחרת כחלק ממהלך של חברה גדולה. ממש כמו אולפן לאלו הבאים ארצה, אך לפני ההגעה למדינה החדשה, ישראלים רבים בוחרים לתת לעצמם אפשרות לנחיתה רכה, ובוחרים ללמוד את השפה לפני ההגעה למקום.

לימודים לפני הטיול הגדול

רוב הישראלים הולכים במסלול די קבוע, מלימודים, לצבא, לטיול הגדול, ואחריו להשכלה הגבוהה. אחד המסלולים האטרקטיביים והמושכים ביותר של בתי הספר לשפות בארץ (יותר מאשר בכל העולם), הוא המסלול ללימוד השפה לקראת טיול.

ספרדית, פורטוגזית, אנגלית, ובשנים האחרונות רוסית, סינית ויפנית, הולכות והופכות לשפות מבוקשות אצל צעירים שרוצים חווית טיול עשירה יותר, עמוקה יותר, ונעימה יותר. מסלולי לימוד מסוג זה נפתחו בעשר השנים האחרונות, והם הולכים ומתמלאים משנה לשנה, כאשר עוד ועוד כיתות נפתחות בשביל לתת מענה על הצורך האמיתי של צעירים אלו, שחלקם אף מבוגרים למדי, אך ללא ספק צעירים בנשמה.