שופינג בתפוח הגדול

הקיץ הוא הזמן שלנו לראות עולם – ולעשות הרבה שופינג
החודש הוא כבר מאי וניתן לבשר בפה מלא על בואו של הקיץ אחרי חורף ארוך וגשום למדי. הקיץ הישראלי עוד לא מורגש בשיא כוחו. אבל האוויר מתחמם מיום ליום, חופי הים נפתחים ואנחנו מתחילים להוציא את בגדי הים שלנו ממעמקי הארון. עוד דבר שקורה בכל קיץ אצל חלק גדול מהישראלים הוא שאנחנו מתחילים לתכנן וליישם את החופשה השנתית שלנו. אצל התייר הישראלי הממוצע, הדבר כולל הרבה מאוד שופינג מעבר לים. ואיפה אנחנו עושים הכי הרבה שופינג? בבירת השופינג העולמית, ניו יורק.

I want to be a part of it, New York New York

מה עוד אפשר להגיד על התפוח הגדול שלא נאמר עליו בעבר? העיר המשמעותית והחשובה ביותר בעולם, בירת העולם המערבי (גם אם היא לא בירת ארצות הברית), התפוח הגדול, המרכז שבו קורה כל מה שנכון וצעיר וחדש. ניו יורק היא מושא חלומם ושאיפתם של מיליארדים ברחבי העולם כולו, שירים נכתבים עליה וסרטים וסדרות טלוויזיה מפארים אותה. כל מי שגדל על סדרות כמו חברים, סיינפלד או איך פגשתי את אמא חולם על החופשה בעיר שבה לראות סלבריטי בקנה מידה עולמי ברחוב זה סטנדרטי, כל מרכזי הקניות הגדולים ביותר בעולם נמצאים במרחק הליכה וכל אחד יכול להרגיש לרגע כמו כוכב. צירפנו כאן מדריך לתייר הישראלי המתחיל בניו יורק בכל הנוגע לשופינג.

איפה עושים שופינג בניו יורק ומהן האפשרויות שלנו?

- נסדר את מנהטן לפי מרכזי השופינג הגדולים בה. המקום הראשון שאותו כולם מכירים ושעליו נכתבו מיליוני מילים הוא השדרה החמישית. חופשות בניו יורק מתרכזות לעתים קרובות מסביב למה שהוא אולי הרחוב המפורסם והמוכר בעולם, רחוב שמשלב חנויות ענק של אופנה יום יומית כמו H&M, וכמה מחנויות המשחקים והצעצועים הגדולים ביותר בעולם. בשדרה החמישית נמצא שילוב בין יוקרתי ליום יומי, בין בלתי ניתן להשגה ובין פריטי אופנה גונבי עיניים שיגרמו לכל הסביבה שלנו בארץ לקנא.

- הרחוב היוקרתי ביותר מבחינת שופינג בניו יורק הוא שדרת מדיסון. כל חנויות המעצבים הגדולות בעולם מחזיקות במדיסון סניף, וקשה לחשוב על מקום שבו נוכל למצוא פריטים בהישג יד אלא אם יש לנו הרבה מאוד כסף. זו, בסופו של דבר, המטרה של רחוב יוקרתי כמו שדרת מדיסון.

- אחת מפנינות השופינג האהובות ביותר בניו יורק, גם אם התייר הישראלי הממוצע לא תמיד מגיע אליה, היא סוהו – אזור צעיר בצפון ברודווי. באזור זה ניתן להשיג פריטי אופנה רבים במחירי שוק, ובאיכות גבוהה.

- ה-Lower East Side של ניו יורק התפרסם בשנים האחרונות גם הוא כמוקד עלייה לרגל ומרכז אופנתי גדול, בעיקר לתרבות הוינטג' וההיפסטרים.

חופשת שופינג בניו יורק מעולם לא הייתה קרובה יותר

כיום טיסות לניו יורק הן זולות במיוחד ביחס למה שהתרגלנו בשנים עברו. הטיסות הפכו כל כך נגישות בתקופה האחרונה, עד שניתן להגיד כי חופשת השופינג שלנו בניו יורק קרובה וניתנת להשגה מאי פעם. למה אתם מחכים?