ניתוח אף

כבר שנים רבות שתחום הניתוחים הפלסטיים מובל על ידי הניתוח הנפוץ ביותר בתחום – ניתוח אף. מספרם של המבקשים לבצע את הניתוח הולך וגדל – ככל שהטכנולוגיות אשר משמשות את הרופאים לביצועו הולכות ומשתפרות, ומאפשרות לבצע ניתוחי פנים מורכבים יותר ויותר, עם פחות ופחות סיבוכים.

ניתוח אף מבוצע פעמים רבות מסיבות אסתטיות, כאשר המטופל אינו מרוצה ממראהו ומבקש לשנותו. לעתים, יש המבצעים את ניתוח מסיבות רפואיות. ניתוחים מסוג זה מבוצעים בקרב מטופלים בכל הגילאים, החל מנערים ונערות צעירים ועד למבוגרים.

בדרך כלל אנחנו לא שמים לב יותר מדי לתפקיד החשוב של האף שלנו, שמשמש אותנו כמקור העיקרי שלנו לצריכת אוויר. אולם כאשר האף סובל מפגם בריאותי או אסתטי, הדבר בולט מאוד. לאף יש השפעה רבה על מראה הפנים שלנו, ואנשים רבים אינם מרוצים ממראה הפנים שלהם, בגלל גודלו או צורתו של האף.
בהקשר הבריאותי – ניתוחי פנים המבוצעים באף יכולים במקרים רבים לשפר בעיות בזרימת האוויר והנשימה, להקל על תופעות כמו למשל נחירות ליליות, ודלקות במעלה הפנים דוגמת סינוסיטיס.
ניתוח אף - לפני אחרי

ניתוח אף יכול לשפר בצורה משמעותית מאוד את מראהו של המטופל או המטופלת. בניתוח ניתן לטפל כיום בבעיות של אורך מוגזם, גיבנות באף, פרופורציות לא מתאימות לפנים ועוד.

כיום, החששות מהניתוח ומהשלכותיו הולכות ומתפוגגות. ההתקדמות הרפואית ממזערת עד מאוד את הסיכונים הכרוכים בניתוחי פנים ככלל וניתוחי אף בפרט, וגם זמן ההתאוששות והכאבים מתקצרים ופוחתים.

אם אתם מתעניינים בביצוע ניתוח פנים מסוג זה – חובה עליכם להתייעץ תחילה עם רופא מקצועי המתמחה בתחום. תוצאות הניתוח והאפשרויות העומדות בפני המטופל משתנות מאדם לאדם, בהתאם לגורמים רבים התלויים בין השאר במצב בריאותו הכללי ומצבו הפיסי באופן נקודתי.

כיום הניתוחים מבוצעים בבתי חולים עם הרדמה מקומית בטשטוש עמוק. הניתוח עצמו אינו כרוך בכאב, הניתוח מבוצע דרך הנחיריים על פי רוב ולא משאיר סימנים חיצונים. לעתים יש המבצעים את הטיפול בניתוח אף פתוח, שמאפשר טיפול עמוק יותר אך הוא כרוך בזמן התאוששות גדול יותר.