קשה להאמין שלפני כ-20 בלבד חדר האינטרנט לחיינו. ההשפעה של רשת האינטרנט היא כה גדולה, עד שנדמה שהיא הייתה פה מאז ומעולם. כמעט לכל אדם בעולם יש היום חיבור לאינטרנט, דרך המחשב או הסלולר. האימייל הפך לכלי התקשורת המועדף על רבים. רשתות חברתיות כמו פייסבוק זוכות להצלחה חסרת תקדים.
ההצלחה של האינטרנט השפיעה כמובן גם על עולם העסקים הקטנים. כיום – כמעט לכל בית עסק יש אתר אינטרנט שמשמש אותו לצרכים שיווקים מגוונים. יש חברות שמשתמשות באתר לצרכי תדמית והעברת מידע על שירותיהן. חברות אחרות משתמשות באתר כדי לייצר לידים, או אף מכירות של ממש.
בעבור עסקים קטנים – האינטרנט הוא מכרה זהב פוטנציאלי. בעלויות שיווק קטנות מאוד, ניתן להגיע לקהל לקוחות אינסופי, ללא מגבלת זמן או מיקום גיאוגרפי.
אחת הדרכים הטובות ביותר לשווק אתר עסקי היא להשקיע בקידום אתרים בגוגל. הסיבה פשוטה, רוב הגולשים בעולם מתחילים את הגלישה באינטרנט בחיפוש במנועי החיפוש כאשר גוגל בראשם. (70% מהפעילות ברשת מקורה במנועי החיפוש) גוגל מוביל ברוב מדינות העולם, כולל ישראל, במספר המבקרים בו – ומיקום טוב בתוצאות מנוע החיפוש מבטיח זרם קבוע של גולשים.
גוגל קובע את מיקום האתרים בתוצאות באמצעות אלגוריתם מתוחכם שמשתנה לעתים קרובות. ככל שהאתר שלך מדורג גבוה יותר באלגוריתם הזה – כך המיקום שלו יהיה גבוה יותר. שאלת השאלות היא כמובן – כיצד לקבל דירוג גבוה יותר מאשר המתחרים.
קידום אתרים SEO הפך בשנים האחרונות להתמחות מקצועית, שנלמדת במכללות ובבתי ספר מיוחדים. החשיבות הרבה של הנושא – הביאה חברות רבות להבנה שעליהן להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע שמתמחים בקידום בגוגל – על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. על מנת לבצע קידום אתרים איכותי – יש להכיר היטב את האלגוריתם של גוגל ולעוקב אחר השינויים בו. עבודה לא איכותית לא רק שלא תסייע לאתר, היא אף עלולה לגרום לו נזק ולהעלים אותו מתוצאות הדירוג.
לעומת זאת – כאשר הקידום בגוגל נעשה בצורה איכותית – התוצאות מורגשות עד מהרה. מספר הכניסות לאתר עולה דרמטית – וההשפעה על התוצאות העסקיות של קידום האתרים ניכרת לעין במהירות.