רשימת תפוצה



רשימת תפוצה, או בשמה האחר, רשימת דיוור, היא מרכיב הכרחי להצלחה של כל עסק בתחום השיווק וההפצה שהופכים להיות מדי שנה יותר ויותר אינטרנטיים. ללא רשימת תפוצה אף מועדון לקוחות לא יהיה יעיל מספיק על מנת לקדם את העסק והפצת המסרים השיווקיים תהיה מאתגרת יותר הן תקציבית והן רעיונית. מה אם כן חשוב לדעת לגבי רשימת תפוצה, כיצד יוצרים אותה ומה קובע החוק הישראלי לגביה, על כך במאמר שלפניכם.


מהי רשימת תפוצה


רשימת תפוצה היא רשימה של נמענים אשר מתעניינים בנושא כלשהו שהנו משותף לכולם ואשר הביעו את הסכמתם להיות חלק מהרשימה הזאת. הרשימה יכולה להיות אישית, דוגמה טובה לכך היא רשימת החברים שלכם במייל. בנוסף, היא יכולה גם לשמש למטרות מסחריות על מנת להפיץ את המסרים השיווקיים שלכם וגם לפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים. אם זה לא מספיק, רשימת תפוצה נועדה גם על מנת לתחזק את הקשר האישי עם הלקוחות הקיימים. רשימת תפוצה יכולה להיות פעילה הן באמצעות הפקס והן באמצעות הדואר הרגיל, אך כיום רוב רשימות התפוצה מתנהלות באינטרנט וההודעות נשלחות דרך המייל.

יתרונות של רשימת תפוצה


רשימת תפוצה מאפשרת שליחת חומרים שיווקיים או הודעות חדשות לפלחי שוק ממומנים וללא ההוצאות הכרוכות בהדפסת פליירים וללא הצורך לבזבז משאבים וזמן על העיצוב הגראפי שלהם. יתרון בולט נוסף הוא שרשימת תפוצה יכולה לעקוב אחרי ההיענות של הנמענים הרשומים בה וגם לבצע סקירת פלח שוק שמתאפשרת בעזרת דיוור מתקדם.

יתרון נוסף של רשימת תפוצה אינטרנטית הוא בכך שניתן לבנות אותה בקלות יחסית בעזרת טפסי רישום באתר האינטרנט של החברה או על ידי רישום בחנות בעת רכישת המוצרים. רשימת הנמענים יכולה גם לסייע לצבור מאגרי לקוחות חדשים וזאת באמצעות הפצת מבצע אטרקטיבי שיזמין את החברים של הנמענים להתנסות בחינם במוצר או בשירות שאתם מציעים והיא גם יכולה להפוך את העסק שלכם לחבר של הלקוחות שלכם שיבין ויזהה את הצרכים שלהם.

דגשים חשובים לגבי רשימת תפוצה


אחד הדגשים החשובים ביותר להם יש לתת את הדעת בעת בניית הרשימה הוא כי היא חייבת להכיל אך ורק נמענים אשר הביעו את הסכמתם לקבל את הדואר שלכם וזאת מכיוון שחוק הספאם קובע כי חל איסור מוחלט להפיץ דואר שיווקי או פרסומי למי שאינו הסכים לכך. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד כי הדואר אשר מופץ לנמענים יהיה מקצועי ואיכותי וזאת על מנת למנוע את הגעתו אל תיקיית הספאם ובהמשך למחיקת הנמען מרשימת התפוצה.
(טיפים נוספים לבניית רשימת תפוצה אפקטיבית) מאוד חשוב גם כי המסר שמועבר לנמענים ברשימת התפוצה יהיה ברור ואטרקטיבי, שהוא ימשוך את תשומת הלב ויצור עניין, ללא כל אלה, כל רשימת תפוצה, גדולה ומקצועית ככל שלא תהיה, לא תניב את מה שמוטל עליה.