המדריך לתייר המתחיל - טיסה ליוון

במרחק טיסה קצרה מאד בישראל, נמצא אחד היעדים המרתקים שניתן לנפוש בהם. יוון, המציעה איים המזכירים את גן עדן וערים בהן אטרקציות תיירותיות למכביר, נחשבת לפופולארית במיוחד עבור הישראלים. המחירים זולים, הנופים מרהיבים, והמנטליות המקומית היא הכי למה שאנחנו מכירים. הנה כל מה שעליכם לדעת על טיסה ליוון.

חופי האי כריתים - יוון

היעדים אליהם טסים ביוון

כשמדברים על טיסות ליוון, מתכוונים למעשה למספר יעדים עיקריים אליהם נוהגים הישראלים להגיע, כל אחד בעל יתרונות משלו. שתי הערים הגדולות והמשמעותיות ביותר על מפת התיירות של יוון הן הבירה אתונה, והעיר סלוניקי. אתרים היסטוריים, מקדשים, מוזיאונים, פארקי מים, חופים – את כל אלה תוכלו למצוא בערי יוון, במרחק טיסה שנע בין שעתיים לשעתיים וחצי.

טיסות נפוצות גם לכל אחד מאיי יוון. בהם, יהיה הדגש בעיקר על נופש מנפק בחופים המרהיבים, ושהייה במלונות מפוארים בכל קנה מידה. רודוס, כריתים וקוס הם שלושה מהאיים הפופולאריים ביותר, בעיקר בתקופת הקיץ, ואליהם ניתן להגיע בטיסה קצרה עוד יותר מאשר לערי יוון.
האי כריתים ביוון

מחירי טיסות ליוון

כפי שנרמז מעלה, סיבה מרכזית לפופולאריות של יוון היא הנגישות שלה. טיסות ליוון, מעבר לכך שהן קצרות במיוחד, יוצאות בכל ימות השנה. הבחירה היא בין טיסות סדירות של חברות התעופה הישראליות והבינלאומיות, כמו גם טיסות שכר (צ'ארטר), . חיפוש קצר בקרב חברות התעופה, לכן, יגלה בוודאי לא מעט אופציות לטיסה ליוון ביום נתון.
הגם שטיסות סדירות נוטות להיות יקרות מעט יותר מטיסות הצ'ארטר, לא ניתן להתעלם מעובדה משמעותית אחת: מחירי הטיסות ליוון הם הזולים ביותר שניתן למצוא כיום. כשמוסיפים לעובדה את ההוצאותהנמוכות על לינה, אוכל ובילויים ביוון, החיסכון הכספי הופך למשמעותי עוד יותר. יש הטוענים כי טיסה לסוף שבוע ביוון משתלמת יותר, מבחינה כספית, מאשר חופשה באילת, ועל אחת כמה וכמה מיעדים שונים במזרח התיכון, באירופה או באזורים מרוחקים עוד יותר.

מתי לטוס ליוון?

יתרון נוסף של נופש ביוון הוא מזג האוויר בה, שמזכיר מאד את זה הישראלי. המשמעות של כך היא אחת: כמעט בכל ימות השנה, אפשר יהיה ליהנות ממזג אוויר אידיאלי, שמגדיל את ההנאה עוד יותר. הביקוש לטיסות לאיי יוון, גם כתוצאה מכך, יהיה גבוה במיוחד בחודשי הקיץ, בהם תנאים מצוינים לנופש מהסוג הזה. מצד שני, גם החורף היווני לא נחשב לעמוס יתר על המידה בגשמים: ברודוס, למשל, יש חמישה ימי גשם בשנה בלבד.

בהמשך לכך, חשוב להזכיר שליוון ניתן לטוס בכל ימות השנה. בערים ובאיים יש לא מעט אטרקציות, שפועלות לכל אורך השנה, או אפילו במיוחד בחודשי החורף. בחודשים אלה נפתחות רבות מהטברנות המקומיות, כך שעומדת האפשרות ליהנות מאוכל אותנטי ולא ממוסחר, בשילוב אווירה נעימה במיוחד. אמנים מקומיים רבים אף חוזרים לקהל הבית שלהם בחודשים אלה, מה שמגדיל את החוויה התרבותית עוד יותר.