העשור האחרון הביא איתו מגוון רחב של שינויים טכנולוגיים. שינויים אלו באים לידי ביטוי בתחום הדיגיטלי בעיקר בצורה של תקשורת מתווכת מחשב, והם משפיעים עלינו ברמה היום יומית. את אחת הדוגמאות הטובות לכך ניתן לראות דווקא בתחום הנדל"ן. מה שהיה בעבר ענף המבוסס על כיתות רגליים, תליית שלטים ומעבר מדלת לדלת כדי למצוא שוכרים ורוכשים, הפך להיות זירה מקוונת גועשת ודינאמית.
כיצד שינה האינטרנט את תחום הנדל"ן?
יש כמה שינויים ספציפיים שניתן לראות את ההשפעות שלהם על תחום הנדל"ן. ראשית, אי אפשר לעסוק היום בנדל"ן מבלי להשתמש באינטרנט. התפתחות האינטרנט עולה בקנה אחד עם הביקוש לנכסי נדל"ן בישראל ובכל רחבי העולם. משקיעים, משכירים, שוכרים ובעלי דירות לא עושים אף צעד לפני שהם נכנסים לפחות לאתר אינטרנט אחד.
שנית, אתרי האינטרנט משלבים תוכן אינפורמטיבי ואובייקטיבי עם קשרים חברתיים. הרשתות החברתיות מקלות עלינו לאתר נכסים רלוונטיים ולבצע השקעות מניבות בנדל"ן. אנו יכולים לחלוק את הכל עם כולם, לשווק את עצמנו ואת נכסינו בלי לשלם כסף ולהבטיח תקשורת ישירה ללא מתווכים. יתרה על כך, חלק מאתרי האינטרנט העוסקים בנדל"ן כמו WinWin מאפשרים פרסום מודעות ללא תשלום והתחייבות. האינטרנט הוא הפלטפורמה המרכזית לסחר-מכר בנדל"ן והמשמעות היא גישה מהירה ואפשרויות כמעט בלתי מוגבלות.
הכל מתחיל בטלפון הנייד
עוד היבט שדרכו כדאי לבחון את השינויים שחלו בעשור האחרון בתחום הדיגיטלי הוא התקשורת הסלולרית. למרות שהטלפונים הניידים מלווים אותנו כבר בערך 15 שנה, אך רק מאז השקת האייפון הראשון בשנת 2006 אנחנו באמת מבינים את הפוטנציאל שלהם. אפליקציות, מודעות תיווך לפי מיקום, אפשרויות ניווט, שכבות מידע על גבי מפות ועוד עשרות דרכים לעסוק בנדל"ן הם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים הסלולארי. אלו כלים שלא מחייבים ידע מוקדם ואף סוג של הכשרה. הטלפון הנייד עוזר לנו לייצר תקשורת ישירה עם בעלי עניין ולנטר את הפעולות והשיחות. מעבר לכך, אנחנו יכולים להעביר כסף דרך אפליקציות ייעודיות כדי לחסוך זמן במעמד החתימה, לסרוק מסמכים בכל רגע נתון ומכל מקום ולהפוך פגישה בבית קפה למשרד מעודכן וחדשני.השאלה המתעוררת היא כיצד כדאי לנצל את השינויים בתחום הדיגיטלי על מנת להפיק את המקסימום מתחום הנדל"ן. ההמלצה בהקשר הזה היא להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות ולא לבצע פעולות שאין לגביהן מידה גבוהה של ודאות. חשוב להכין את שיעורי הבית, לאסוף המלצות על נכסים אטרקטיביים ולהבין את המשמעות לגבי רכישה או השכרה של נכס. אתרי האינטרנט יכולים לעזור בכך וגם האפליקציות הייעודיות. שילוב בין אמצעי הניו-מדיה יכול לשרת אותנו בתור לקוחות ושוכרי דירות, או לחילופין כמשקיעים ובעלי נכסים ברחבי הארץ.