ההתפתחות המהירה של רשת האינטרנט הביאה איתה חידושים מעניינים רבים. אבל יחד עם אלה נוצרו ברשת תופעות שליליות רבות, שאחת הבולטות שבהן היא דואר הזבל המציף את תיבות הדואר האלקטרוניות של כולנו. חוק הספאם החדש שהתקבל בשנת 2008 קובע סייגים למשלוח דואר שיווקי, שאי עמידה בהם הופכת אותו למעשה לדואר זבל. כמו כן קובע החוק ענישה בצורת קנסות ופיצויים שישלמו שולחי דואר זבל לכל מי שיתבע אותם, בלא צורך בהוכחת נזק.
החוק החדש קובע שאין לשלוח דואר לאדם שלא הסכים בצורה מפורשת ובכתב לקבל דואר שיווקי או לחילופין לא סירב לקבל דואר כזה בזמן שביצע עסקת רכש, השאיר את פרטיו וקיבל הזדמנות לוותר על דואר שיווקי. כמו כן מחייב החוק לסמן בבירור דואר שיווקי, כדי לאפשר לממוען שלא לפתוח אותו כלל.
הגולש וחוק הספאם:
חוק דואר זבל כבר נותן את אותותיו, ודואר הזבל פחת משמעותית, אם כי לא נעלם כליל. לחיצה על בקשה להסרה מרשימת תפוצה מכובדת בדרך כלל ותקדימים משפטיים הוכיחו כי תביעות מוצדקות אכן נענות בחיוב והתובעים אכן זוכים בפיצויים. עם זאת חובה להמשיך להשתמש באמצעי ההתגוננות הישנים והטובים: לא להירשם לאתרים לא מוכרים, לא לפתוח מיילים לא מוכרים וכמובן, לא לענות עליהם, על מנת להימנע מוירוסים אפשריים.
אנשי השיווק והחוק החדש:
מי שנדרש לזהירות יתרה הם אנשי השיווק ואלה האחראים על שליחת מיילים שיווקיים לרשימת הלקוחות. הם נדרשים להקפדה יתרה על המקורות מהם הושגו השמות וכתובות הדואר האלקטרוני וחייבים לוודא שהם אכן לגיטימיים. חוק הספאם איננו מאפשר לשלוח מייל שיווקי לאדם רק על פי המלצת אדם אחר, ושליחת מייל כזה נחשבת עבירה. בכך נמנעת ממשלחי דואר הספאם אחת מהדרכים היעילות לעקוף את החוק.
המערכות המטפלות בנושא של שליחת מיילים שיווקיים חייבות להיות מצוידות במנגנון יעיל לטיפול בנמענים שביקשו להיגרע מהרשימה, על מנת להימנע משליחת מיילים לאותם אנשים.
חוק דואר הזבל החדש ביחד עם סייגים שישימו מנהלי קמפיינים שיווקיים על משלוח פרוע והמוני של דואר זבל עשויים להפחית עוד את אחד המטרדים הגדולים ביותר בעידן האינטרנט.