מכונת קפה קפסולות או מכונת אספרסו ידניות


מכונת קפה קפסולות או מכונת אספרסו ידניות – מה שטעים ומה שטעים יותר

חובבי הקפה לסוגיו, מכירים את כל הדעות והטעמים הקשורים בסוגים השונים של מכונות הקפה. חובבי האספרסו המוכן מפולי קפה טריים הנטחנים בו במקום לפני הכנת כוס הקפה יראו במכונות קפה ידניות תחליף הולם על פני מכונות קפה אוטומטיות - קפסולות איכותיות לא פחות. מצד שני לא יחליפו חובבי מכונות הקפה העושות שימוש בקפסולות את המכונה הזאת בעד שום הון שבעולם, אפילו לא תמורת מכונת אספרסו איכותית ביותר. מה, אם כן, היתרונות של כל אחת מהמכונות הללו?

מכונת קפה ידנית
מכונת אספרסו ידניות והיתרונות שלה:
יתרונותיה של מכונת האספרסו הם ברורים: ראשית, פולי הקפה נטחנים בו במקום עבור כל כוס וההשפעה של פעולה זאת על הטעם היא מכרעת. חסידי מכונת האספרסו מוכנים להישבע כי מה שלא יהיה ובכל צורה שלא יאוחסן, קפה שלא נטחן ממש לפני ההכנה מאבד מהארומאטיות שלו ולפיכך גם מטעמו המעודן. יתרון נוסף שיש למכונות האספרסו הוא העלות הזולה יחסית של כוס קפה. בחישוב לפי עד 2 גרם לכוס, ניתן להפיק מק"ג אחד של פולי קפה 500 כוסות. פולי קפה איכותיים באמת, עלותם נעה בין 150 לבין 200 שקלים. משמעות העניין היא שעלותה של כוס אחת היא בסביבות 40 אגורות. עלות הקפה בקפסולות היא מעל 1.5 ₪ לקפסולה יחידה. רמת החיסכון גדלה ככל שגדלה כמות הכוסות הנצרכות מדי יום. מכונת אספרסו היא, אם כן, שילוב מצוין של מחיר וטעם.
כיצד לבחור מכונת קפה ביתית - מדריך קנייה.

מכונת קפה אוטומטית/קפסולות
מכונת קפה קפסולות ויתרונותיה:
ואולם גם למכונת הקפסולות יש יתרונות לא מעטים: בראש וראשונה – הטעם יציב, ואין הפתעות. במכונות אספרסו הטעם יכול להיות מושפע מכמות וסוג פולי הקפה, שעלולה להשתנות ומהדחיסה שלו, שגם היא עלולה להשתנות. מכונות קפה קפסולות מפיקות בכל עת את אותו קפה, באותו מרקם ובאותו הטעם. תהליך הכנת הקפה במכונה אוטומטית / קפסולות, פשוט ביותר - כיום קיימים מכונות בהפעלה שבסה"כ דורשת ללחוץ על כפתור אחד ולבל קפה עם חלב מוקצף משובח. שיטת האריזה של הקפה כמו גם שיטת הפיצוח של הקפסולות מבטיחה את האיכות. ובאשר למחיר – ברוב המקומות כמות הקפה הנצרכת איננה כזו ששווה באמת לחסוך דווקא בזה. שקלים בודדים לכאן או לכאן לא באמת משנים.

לדוגמה, מכונת קפה אוטומטית מדריך קנייה - 
מכונת קפה נספרסו - NESPRESSO LATTISSIMA