שלושת הסרטים עם עבודת האיפור הטובה ביותר

תעשיית הקולנוע מרבה לעשות שימוש בטכניקות איפור מקצועיות, וזאת לצורך יצירת אשליה קולנועית בכל הנוגע לפניהם וגופם של השחקנים על גבי המסך הגדול. בשנת 1981 החליטה האקדמיה האמריקאית לקולנוע להכליל בין פרסי האוסקר המחולקים מדי שנה ליוצרי הסרטים, גם את פרס האוסקר לאיפור הטוב ביותר. בשנת 2013 הורחבה קטגוריית הפרס וכיום היא קרויה: פרס אוסקר לאיפור ולעיצוב שיער הטובים ביותר.

לאורך השנים (מרגע חלוקת הפרס ב-1981), זוכה בפרס סרט קולנוע המצטיין בעבודת האיפור המרשימה המהווה חלק בלתי נפרד מעלילת הסרט. בשורות הבאות החלטנו להתמקד בשלושת הסרטים עם עבודת האיפור הטובה ביותר מרגע חלוקת הפרס ועד היום.

שר הטבעות-אחוות הטבעת 


סרט זה הינו הראשון בטרילוגיית סרטי שר הטבעות והוא יצא לאקרנים בשנת 2001. הסרט בבימויו של פיטר ג'קסון מבוסס על ספרו על ג'ון טולקין "שר הטבעות", גרף למעלה מ-870 מיליון דולרים ברחבי העולם, ומתוך 13 מועמדויות לאוסקר הוא זכה בארבעה פרסים בקטגוריות הבאות: פרס על האפקטים המיוחדים, פרס על הצילום האומנותי, פרס על הפסקול ופרס על האיפור הטוב ביותר.

דרקולה


דרקולה בבימויו והפקתו של פרנסיס פורד קופולה הינו סרט אימה גותי שיצא לאקרנים בשנת 1992. הסרט מבוסס על ספרו של ברם סטוקר, ומככבים בו מספר שחקנים מובילים בתעשיית הסרטים ההוליוודית כגון: אנתוני הופקינס, וינונה ריידר, קיאנו ריבס וגארי אולדמן שכיכב כרוזן דרקולה בסרט. בנוסף להצלחה הקופתית של הסרט הוא גם זכה בשלושה פרסי אוסקר שאחד מהם היה בקטגוריית האיפור הטוב ביותר.

סיפורי נרניה


סיפורי נרניה בבימויו של אנדרו אדמסון הוא סרט הרפתקאות פנטזיה, שיצא לאקרנים בסוף שנת 2005, ועוד קודם ליציאתו לאקרנים הוא זכה בפרס האוסקר לאיפור הטוב ביותר. הסרט מבוסס על ספריו של סופר הילדים הנודע קלייב סטפלס לואיס.

איפור מקצועי כקריירה לחיים! 

טכניקות האיפור בסרטי הקולנוע ותעשיית הטלוויזיה, מיושמות על ידי מאפרים מקצועיים המתמחים ביצירת אשליות אופטיות קולנועיות באמצעות אביזרי איפור וצבע. כיום, תוכלו לרכוש את מיומנות האיפור לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה באמצעות קורס איפור מקצועי המיועד למקצועות הקולנוע, הטלוויזיה והבמה. קורסי האיפור המקצועיים מתקיימים על ידי בכירי המאפרים בישראל, והם מאפשרים לכל אחד ואחת מכם, להיחשף מקרוב לאופן בו תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה ומקצועות הבמה עושה שימוש בטכניקות האיפור השונות.

קורסים אלו משלבים בתוכם מגוון רחב של סדנאות איפור הכוללות בין היתר: איפור המיועד לצורך יצירת כוויות ופציעות גוף שונות, איפור המיועד לצורך שינוי בתווי הפנים ותיאור תהליכי הזקנה, איפור המיועד לצורך יצירת הבעות פנים שונות וסדנאות נוספות בנושאים כגון: ציורי פנים וגוף, איפור לשחקני תיאטרון, איפור לתכניות טלוויזיה, איפור להצגות ילדים ופנטזיה ועוד. בחלק מהקורסים המקצועיים המתקיימים בישראל בתחום האיפור לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, הסטודנטים משתתפים כעוזרי מאפרים בהפקות מקוריות במהלך תקופת הלימודים.