קונים רכב שטח יד שנייה? כל הבדיקות שיש לערוך לרכב לפני הקנייה

אחרי לא מעט חיפושים ומאמצים הצלחתם לאתר את רכב השטח אותו אתם מעוניינים לרכוש. רגע לפני שאתם מנהלים את הליכי ההתקשרות והמשא מתן אל מול מוכר הרכב, זה הזמן לדעת יותר על הבדיקות אותן מומלץ לערוך לפני רכישת רכב שטח יד שנייה.


מספר מילים על בדיקת רכבי שטח יד שנייה  


בדיקת רכבי שטח, בין אם מדובר ברכבי פנאי שטח ובין אם מדובר בג'יפים המיועדים לנהיגת שטח מקצועית, הינה בדיקה השונה באופייה מבדיקת רכבים פרטיים. בדיקת רכבי שטח היה בדיקה אשר נועדה לבדוק את כל מרכיבי רכבי השטח, לרבות, מנוע, מערכות הנעה, מרכב, סרנים, שלדה ועוד. מכיוון שרכבי השטח שונים בייעודם מכל סוג רכב פרטי אחר, מושם דגש מקצועי לא רק על ההיבטים המכאניים של כלי הרכב אלא גם על היבטי המרכב העלולה לעיתים להיפגע כתוצאה מהנסיעות המרובות בשטח. כפועל יוצא מכך, אנו ממליצים לכם לערוך תשאול מעמיק עם בעל הרכב בטרם נטילת הרכב למכון בדיקה מוסמך ומקצועי. במסגרת התשאול המעמיק אותו מומלץ לקיים אל מול בעל הרכב, בררו עימו את הנושאים הבאים: מה היא תקופת בעלותו על הרכב, מה הוא מספר הקילומטרים אותם הוא עשה לאורך התקופה ומה היא תדירות הנסיעה של הרכב בשטח. בנוסף, אנו ממליצים לכם לקיים נסיעת מבחן ברכב בתנאי שטח, ובמידה וזאת הפעם הראשונה בה אתם רוכשים רכב שטח, אנו ממליצים לכם לזמן לנסיעת המבחן קרוב משפחה או מכר אישי שלכם המחזיק ברשותו רכב שטח.

מטרת הבדיקה 


בדיקת רכב שטח לפני קנייה, הינה בדיקה מקצועית הנערכת במכוני בדיקה המוסמכים לצורך כך. מטרת הבדיקה לבחון את תקינות הרכב ורמת כשירותו לנסיעת כביש ושטח כאחד. בדיקה זו מומלצת לכל אחד ואחת מכם העומד לקראת רכישת רכב שטח יד שנייה, ואין זה משנה אם אתם רוכשים רכב פנאי שטח או רכב שטח דוגמת jeep wrangler של חברת ג'יפ.

בין יתר הנושאים הנבדקים באמצעים ממוחשבים על ידי מכוני הבדיקה המוסמכים לכך תמצאו: מנוע, מתלים, בלמים, מערכות הנעה, תיבת ההילוכים, שלדה, מרכב ובדיקת תקינותן של מערכות הבטיחות ברכב. בכל מכוני הבדיקה המוסמכים, מונפק לכם דו"ח בדיקה המסכם את ממצאי הבדיקה השונים. ההמלצה שלנו היא שלא לנהל משא ומתן בנוגע לשווי הרכב לפני קבלת ממצאי הבדיקה. בהתאם לממצאים, הינכם רשאים לנהל משא ומתן בנוגע לעלויות הרכישה, וזאת בהתאם להיקף הליקויים שנתגלו בבדיקה ובהתאם להיקף עלויות התיקון.

במידה וזו הפעם הראשונה שאתם רוכשים רכב שטח, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיו של מכר אישי או בן משפחה המחזיק ברשותו רכב שטח כזה או אחר, וזאת החל משלב נסיעת המבחן ברכב ועד לשלב קבלת דו"ח הבדיקה ממכון הבדיקה והעיון בו.