מדוע כדאי להשקיע גם בחו"ל

מדוע כדאי להשקיע בחו"ל?
במהלך חייו של כל אדם מתקבלות מאות החלטות כלכליות חשובות על ידו. האם לרכוש דירה או לשכור? האם לקנות רכב חדש או להסתפק באחד משומש? היכן להשקיע את כספי החסכונות והמשכורת? תשובות לכל השאלות לא תקבלו בשורות הקרובות, אבל בנושא כדאיות ההשקעה מחוץ לגבולות ישראל ננסה לסייע לכם עד כמה שניתן.

הערכות גסות מדברות על קרוב למאה אלף ישראלים שמשקיעים את כספם באופן ישיר בחו"ל, רובם בתחום הנדל"ן. עוד מאות אלפים עושים זאת באמצעות תכניות חיסכון שונות, שחלקים מהן מתנהלות מעבר לים. באופן כללי ביותר ניתן לומר כי השקעות בחוץ לארץ משתלמות במיוחד במקרים רבים. זה ממש לא אומר שהכסף קל ושאין סיכונים, אבל זיהוי פוטנציאל, תזמון נכון, חישוב סיכויים מול סיכונים והבנה מלאה של הלך העניינים, עשויים להביא לכם רווחים נאים שבארץ הקודש שלנו תתקשו להשיג. הסיבות לכדאיות ההשקעה בחו"ל רבות.

חמש סיבות להשקיע בחו"ל 



  • תשואות גבוהות – אם בנדל"ן הישראלי תשואה של 6% נחשבת לנאה במיוחד, הרי שבבוקרשט, בודפשט וברחבי ארצות הברית, על פחות מ-8-9% אין, לעיתים קרובות, על מה לדבר.
  • בירוקרטיה מופחתת – ישראל מדינה קטנה בעל כלכלה מוגבלת. מדינות אחרות בעולם רק מחפשות משקיעים זרים. את ההבדל תרגישו בכל שלב בהתמודדות הבירוקרטית הצפויה לכם.
  • נשארים בארץ – בימינו, החשש הגדול מהשקעה בחו"ל כמעט אינו קיים יותר. ככה זה בעידן חברות הניהול, האינטרנט ותקשורת הגלובלית. תירגעו, לא תצטרכו להגיע ליעד אחת לחודשיים.
  • השקעה ראשונית – ביעדים שונים, בעיקר במזרח אירופה וארצות הברית, ניתן "לצאת למסע" עם סכום של פחות מ-250 אלף שקלים. מה בדיוק תוכלו לקנות בסכום שכזה בישראל?...
  • עושים את הכל בשבילך – בניגוד לרכישת דירה להשקעה בישראל, בה אתם אלו שמטפלים באירועים יום יומיים (השכרת הנכס, תיקונים ותחזוקה, משא ומתן), בחו"ל השיטה שונה – תשלום חודשי קבוע לחברת ניהול, וראש שקט מצידך.


השקעה בחו"ל – בדיקות לפני ואחרי  


לפני קבלת החלטה על השקעות בחו"ל, חשוב ביותר לצבור ידע אופטימלי לגבי הנכס, הסביבה, חברת הניהול, עסקאות קודמות, סיכונים וכו'. אל תזרקו את הכסף שלכם בלי לדעת! חשוב מאוד לבצע תכנון מס בעזרת מומחה בשוק המקומי, שכן שיטות המיסוי שונות ממדינה למדינה. בנוסף, בצעו סקרי שוק מקיפים, בדקו היסטוריה נדל"נית במדינה, בעיר, בשכונה, ברחוב ובבניין, בחנו אפשרויות לקבלת הלוואה לרכישה בארץ ובחו"ל, ודאו שאתם יודעים מה הם הוצאות הבירוקרטיה והמיסוי השונות. מומלץ בחום לנסוע לפני הרכישה באופן אישי ליעד ולהתרשם במו עיניכם. והכי חשוב – תוציאו לעצמכם את המחשבות על כסף קל, מהיר ונטול סיכונים.

רכשתם? נהנים מהכנסה חודשית קבועה? נהדר. אל תנוחו על זרי הדפנה. זהו שינויים ומגמות בשוק, התייעצו לגבי המשך פעילות (מתי, אם בכלל, למכור?) ופעלו בהתאם. השקעה בחו"ל היא עסק בעל פוטנציאל כלכלי גבוה, אם רק עושים את זה נכון. בהצלחה!