יין קטלוני - הכרמים והיקבים של קטלוניה

ברצלונה
יין הוא אחד ממוצרי היצוא המפורסמים והמשובחים ביותר של חבל קטלוניה. היתרון של סיור כרמים קטלוני הוא לא רק עושר הטעמים ומגוון הצבעים, אלא גם הקרבה לברצלונה. כל מה שצריך לעשות הוא להכיר את היקבים הטובים ביותר ולפנות כמה ימים לטיול בלתי נשכח

קטלוניה נמצאת כבר מספר שנים ברצף במקום הראשונה של רשימת יעדי התיירות באירופה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הסיבה לכך היא לא לאונל מסי, אלא יין.

קטלוניה היא חבל ארץ שמשתרע על החלק הצפון-מזרחי של ספרד ויש בה שילוב יוצא דופן בין נוף, תרבות וארכיטקטורה. כבר בדרך בין גבול צרפת והפירנאים ועד חופי הים התיכון ניתן לראות את ההשפעה של קטלוניה על התרבות הספרדית ואת המומחיות שלה ביחס ליין.

איזורי היין שאתם חייבים להכיר

ברצלונה היא כידוע בירת הקהילה האוטונומית של קטלוניה והעיר המאוכלסת ביותר באיזור הזה של ספרד. כדאי כמובן להזמין טיסות לברצלונה כדי לשלב את החופשה עם משחק כדורגל, ביקור בגלריות המפורסמות וטיול ברובע הגותי, אבל חשוב לא פחות לפנות כמה ימים לסיור באיזורי היין של קטלוניה.

מומלץ להתחיל את הטיול באיזור היין של פנדס. שטח הכרמים של פנדס הוא 27,800 הקטר והוא המגוון ביותר במדינה מבחינת זני הענבים המותרים לשימוש. איזור פנדס מתאים למי שאוהב יינות לבנים כמו מקבאו, גרנש, ריזלינג וסוביניון בלאן. בקטגוריה של יינות אדומים, איזור פנדס נחשב אטרקטיבי בגלל זנים כמו קריניאן, פינו נואר, קברנה סוביניון וקלאדוק.

אי אפשר לדבר על יין קטלוני מבלי להזכיר את הקאווה. איזור קאווה הוא היחיד בספרד בו אין קורלציה בין סיווג היין לאיזור גיאוגרפי אחד, אך המשמעות העיקרית מבחינת המבקרים היא מגוון עצום של אפשרויות וטעימות. סך הייצור השנתי של הקאווה עומד על 220 מיליון בקבוקים ומעל 90% מהייצור נעשה בתחומי קטלוניה. בסיור כרמים בחבל קטלוניה תוכלו לראות ולטעום את זני הענבים המקוריים לייצור קאווה, שהם שלושה זנים לבנים מקומיים: מקבאו, פרליאדה וצ'רלו. שני זנים אחרים ששווה להשקיע בהם הם טרפט ומונסטרל האדומים.

מה מיוחד בקטלוניה?

בקטלוניה יש 13 איזורי יין נפרדים. מזג האוויר הים תיכוני של קטלוניה נוח לגידול כרמים ומגוון הקרקעות רחב. תקופת ההבשלה של הענבים בחבל הארץ של קטלוניה ארוכה ואחידה ומדי שנה מייצרים בה מעל 320 מיליון בקבוקי יין. בנוסף, האקלים והתכסית הפכו את קטלוניה לאחד ממחוזות היין החשובים של ספרד. רוב ייצור היין במחוז מיועד לייצוא ואין סיבה לוותר על סיור כרמים ויקבים מיד אחרי שנוחתים בברצלונה.

אפשר להגיע לסיור בכרמים ויקבים של קטלוניה לכל אורך השנה. התקופות המומלצות הן עונות המעבר הנעימות של הסתיו והאביב, אך מדובר על איזור עם אקלים יחסית נוח.