מתכונים קלילים לחורף חם

כדאי לנצל את החורף הסולידי בישראל על מנת לצבור מיומנות בכמה מתכונים קלילים. הנה המרכיבים, תהליך ההכנה והטיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום

ישראל היא מדינה עם אקלים ים תיכוני ולכן החורף לא נוטה להיות סוער או גשום בצורה יוצאת דופן. מצד שני, גם אין סיבה להישאר רבעים ולכן כדאי להיערך מראש עם כמה מתכונים קלילים שיבטיחו חורף נעים לנו ולכל בני המשפחה:

אומלט פטריות כמהין

זו מנה מזינה, טעימה ומחממת שאפשר להגיש לארוחת צהריים וערב. המרכיבים שתצטרכו הם 2 כפות חמאה, 1 כף שמנת חמוצה, 8 ביצים, 4 פטריות כמהין שחורות ו-1 כף יין פורט. קוצצים את הפטריות ובמקביל טורפים את הביצים. לאחר מכן מחממים סיר עם חמאה ומכניסים את הפטריות הקצוצות. בשלב הבא מערבבים מעט ומוסיפים שמנת חמוצה, יין פורט ומורידים מהאש.

שימו לב: אל תבשלו את פטריות הכמהין יותר מדי זמן, כי אז הם יאבדו את טעמן הייחודי. במקביל להכנה העיקרית, חממו מחבת עם כף חמאה ושפכו לתוכה את בלילת הביצים. אחרי שהבלילה מתקשה תוכלו לשפוך את תערובת הפטריות על מחצית מהאומלט ולסגור אותו. הורידו מהאש את המנה והגישו אותה חמה וטעימה.

מרק מינסטרונה

כל מי שניצל את המחירים הנוחים והזמין לאחרונה דילים לאיטליה מכיר את הסוד מאחורי מרק מוצלח: חומרי הגלם. אם תבחרו היטב את חומרי הגלם,  תוכלו לאלתר כאוות נפשכם ולהגיע לרמה מושלמת של מרק חם וטעים. עבור מרק מינסטרונה קלאסי תצטרכו את המרכיבים הבאים: חצי כוס שעועית לבנה יבשה קטנה, מושרית לילה עם חצי כפית סודה לשתייה, 1.5 ליטר ציר עוף, 1 בצל, 1 כרישה, 1 סלרי, 2 גבעולי סלרי, 1 גזר, קישוא, כוס כרוב, כוס דלורית, 1 עגבנייה גדולה, 1 כף רסק עגבניות, 2 כפות חומץ, מלח ופלפל וחצי כוס פסטה קטנה לא מבושלת.

בשלו את השעועית עם ציר העוף במשך 40 דקות והוסיפו ירקות ורסק עגבניות. בשלו עם מכסה על אש קטנה למשך 30 דקות נוספות ותבלו עם החומץ, הפלפל והמלח. הוסיפו את הפסטה ובשלו אותה ללא מכסה. הגישו את הכל עם זילוף של שמן זית, פטרוזיליה קצוצה ופרמזן מגוררת ותרגישו איטלקים לכל דבר.


בראוניז שוקולד

רוצים לקנח עם משהו מתוק? הכינו 2 כוסות קמח, שקית אבקת אפייה, כוס סוכר, כוס קקאו, ביצה, 1 וחצי כוסות חלב, 50 גרם חמאה, שני שליש כוס ממרח שוקולד ו-200 גרם שוקולד מריר. ערבבו בקערה קמח, סוכר, קקאו ואבקת אפייה והוסיפו את הביצה, החלב, החמאה המומסת והשוקלד.

רפדו תבנית מאפינס בנייר והניחו בלילה בגובה של שני שליש. פזרו שבבי שוקולד נוספים מעל והכניסו לתנור לחום של 180 מעלות ולמשך 20 דקות.