למה חייבים לעשות יום כיף לעובדים ?

יום כייף הוא הזדמנות של כל חברה להכיר את העובדים שלה מעבר ליחסי עבודה, דבר שלא תמיד אפשרי במסגרת העבודה. ימי הכיף נועדו להעמיק את היחסים בין העובדים, לחשוף אותם לצדדים אחרים שלהם, לאפשר לעובדים להיפתח זה לזה, להתוודע לאופי, תחביבים ותכונות שבאות לידי ביטוי דווקא בגיבוש חברתי ולא רשמי ובכך לתרום לאווירת הביחד והצוות של העובדים.

המגמה בקיום ימי כיף מעבר ליצירת הנאה משותפת וחווית גיבוש לעובדים, היא דווקא היכולת שלהם לקרב בין העובדים כצוות, ובכך בעצם לתרום ולייעל את העבודה עצמה. ממחקרים ידוע כי עובדים יותר מרוצים, הם עובדים שמכירים זה את זה, שנוצרה ביניהם פתיחות נכונה ושלקשר האישי ביניהם יש השפעה על העבודה, יכולת העבודה שלהם בצוות ושיתוף הפעולה.


לעשות יום כיף כדי למנוע משברים בעבודה !

בחברות בהן אלמנט התחרות וההישגיות באים לידי ביטוי בעבודה, ניתן לראות בהם טריגר נכון להנעת עובדים וליצירת אתגרים. אבל בעולם תחרותי מתקיימים  גם מתח, קנאה, אכזבה ותחושות שליליות ואלה יחד עם האתגר,  הופכים להיות חלק מהאווירה הטעונה במקום עבודה.

ימי כייף הם דרך מצוינת לקרב בין מתחרים, לגרום להם להתחבר זה לזה, למרות ועל אף התחרות המקצועית, לקרב בין מנהלים לעובדים, לפוגג מתחים ולהגדיר את אלמנט התחרות כחלק מאפיון העבודה אך לא כחלק מיחסי עובדים.
הרבה פעמים האווירה המשוחררת של ימי הכיף, מצליחים לגרום לעובדים לדבר לראשונה זה עם זה בפתיחות, לחשוף צדדים חדשים באישיות שלהם, לבטא רגשות ולהפגין את הצד האנושי שלהם, וזה יילקח בחשבון בהמשך גם ביחסי העבודה.

עד כמה שניתן לחשוב כי העובדים הם הנהנים העיקריים מימי הכיף, הרי עולה כי דווקא המנהלים הם המרוויחים הגדולים, שבהשקעה של ימי כיף מצליחים ליצור יחסים יותר טובים בין העובדים, פתיחות ונוחות, הכרה מעמיקה של הצדדים האנושיים שלהם וכל אלה, תורמים להעלאת פריון העבודה ולשיתוף פעולה גדול יותר בעבודת צוות.

איזה יום כיף מתאים לכם ?

כדי שיום כיף יהיה מוצלח ואכן יתרום לתחושת העובדים, יקרב ביניהם ויגבש אותם כמחלקה, צוות וכו' חשוב מאוד לבחור ביום כיף שהפעילות שלו מתאימה לגיל העובדים ולאופי שלהם, ושיהיו בו תוכן ופעילות שיגרמו לעובדים להתקרב ולהיפתח זה לזה, לחשוף צדדים אישיים שלהם ולעבוד כצוות למען ההנאה המשותפת.

בהמשך יהפכו תחושות הקרבה, שיתוף הפעולה החיובי והיחסים הטובים שנוצרו ביום הכיף, לחלק מהאווירה גם בעבודה ויתרמו להגדלת שיתוף הפעולה בין העובדים, להגדלת הפריון ולאווירה החיובית הנחוצה בכל מקום עבודה שגורם לעובדים שלו להגיע אליו בשמחה.