מהו דיקור סיני?


דיקור סיני זהו תחום חשוב ביותר ברפואה המשלימה, וניתן לומר שמדובר באחד מנקודות המפנה ביחס של הרפואה המערבית לתורות הסיניות וההערכה של תרומתן לבריאות הכללית, למניעת מחלות, שיפור המרגש הכללי וכן התמודדות עם בעיות כרוניות רבות. דיקור סיני עשוי לשמש בתור טיפול בפני עצמו, כמו גם צלע משלימה לטיפול הקונבנציונלי או חלק מהליך הפיזיותרפיה השיקומית.

העקרונות שמאוחרי הדיקור


העיקרון הבסיסי של הדיקור הסיני הוא נעיצת סיכות דקות מאוד בנקודות ספציפיות בגוף להשגת אפקטים שונים. אפקטים אלה יכולים להיות הפחתת כאב, שיפור מערכת החיסונית, מניעת מחלות שונות ועוד. התורה של הדיקור הסיני היא עתיקה מאוד ושורשיה משתרעים עד למאה ה-2 לפני הספירה, כבר בתקופה זו נעזרו הסינים במחטים על מנת לטפל בבעיות שונות. במאה ה-20 מצאה התורה את דרכה לעולם המערבי ולאט לאט הפכה לחלק מן הרפואה הקונבנציונלית. האקופונקטורה (שמה הנוסף של תורת הדיקור הסיני) מתייחסת לגוף האדם בתור מטריצה מורכבת הכוללת מאות נקודות שלכל אחת מהן השפעה ייחודית על תחושות ספציפיות בגוף, תפקוד של מערכות שונות, וכן התחושה הכללית.

באילו בעיות ניתן לטפל באמצעות דיקור סיני?


הגישה של רוב התורות בתחום הרפואה המשלימה גורפת שניתן ליהנות מיתרונות רבים של הדיקור הסיני גם לא במטרה טיפולית ספציפית כלשהי, בדומה לעיסוי מדובר בחוויה מיוחדת במינה שיוצרת תחושות צבעוניות מאוד המאפשרות לכל אחד מהמטופלים להרגיש התרוממות רגשית ונפשית ולצאת מלא אנרגיות. מלבד זאת, דיקור סיני מטפל בטווח רחב של כאבים כרוניים, עם אחוזי הצלחה של 60-80%, ללא שימוש במשככי כאבים כלשהם וללא תופעות לוואי. הדיקור הסיני משמש גם כאמצעי לוויסות נכון של המערכת ההורמונלית הנשית וכן לשיפור הזקפה אצל גברים.

בנוסף, דיקור סיני מעורר הפרשה של תאי לימפוציטים, מה שעוזר להתמודד עם אלרגיות, עייפות כרונית ותופעות נוספות שמאופיינות בעיקר בחוסר אנרגיה. הדיקור הסיני גם גורם לגוף להפריש אנדרופינים, לסייע במצבי דיכאונות. כמו כן, האנדרופינים משמשים גם הם כמשככי כאבים. כך, מאפשר הדיקור הסיני לשפר את הטונוס הכללי של הגוף והנפש ולעודד חילוף חומרים תקין לתחושה רעננה, נעימה וחיובית לכל אורך הדרך.

החשיבות של המטפל הנכון


בחירה במטפל הנכון עבורכם מבטיחה שתוכלו לקבל את מלוא היתרונות והיעילות של הדיקור הסיני. כדאי מאוד להיעזר במומחים שעברו הכשרות נרחבות בארץ ובחו"ל ובילו שנים רבות בעבודה ממוקדת עם מטופלים – ככל שהמטופל איכותי ומנוסה יותר, כך הטיפול יהיה יעיל ומועיל יותר עבורכם.

מידע נוסף ניתן למצוא בפורטל לבריאות