מיומנו של תושב חוזר - איך נעמדתי על הרגליים ביום אחד

חזרתי לארץ אחרי 13 שנים מעבר לים וביום אחד כבר הספקתי למצוא בית, אוטו, בעלי מקצוע ואפילו מקום עבודה. איך עשיתי את כל זה? תודות לאלוהי האינטרנט כמובן

החזרה לארץ לוותה אצלי בהרבה מאוד חששות. חשוב לציין שיצאתי לשליחות מטעם העבודה בחו"ל כבר לפני 13 שנים, לכן ביליתי תקופה ארוכה מעבר לים. גרתי בארצות הברית ושכחתי כמעט לגמרי איך נראים החיים בישראל. נהניתי מאוד במהלך התקופה, צברתי חוויות ואפילו הצלחתי לחזור עם כסף. מצד שני, גיליתי שגם תקציב בלתי מוגבל לא ימנע ממני את עוגמת הנפש שמלווה את החזרה לשגרה.

הדבר הראשון שעשיתי היה סקר שוק. החלטתי איפה אני רוצה לגור והתמקדתי באיזור של הרצליה. העדפתי מקום קצת רחוק מתל אביב, אך בלי לוותר לגמרי על איכות החיים של העיר הגדולה והמטרופולין הסואן. לאחר מכן יצרתי קשר עם כל החברים בפייסבוק וביקשתי המלצות על אתרי לוחות. זכרתי שישראל היא מדינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית, אך אפילו בחלומות הכי ורודים לא תיארתי לעצמי שאצליח לעמוד על הרגליים ביום אחד בלבד.

הלוח שסידר לי את החזרה לארץ

השימוש המושכל שעשיתי בלוח Winwin סידר לי לגמרי את החזרה לארץ. קודם כל, השתמשתי בו כדי למצוא בית. חיפשתי בהתחלה דירות להשכרה ולאחר מכן הרחבתי את החיפוש לדירות למכירה. צמצמתי את הקטגוריות השונות לפי התקציב וסיננתי מודעות על פי מספר חדרים, גודל במ"ר, מרפסת וקומה. איתרתי בית מתאים, התייעצתי עם בת הזוג וקבעתי פגישה עם הבעלים. כבר אחרי שעה חתמנו על חוזה דברים ואפילו תיאמנו שיפוץ קטן מול אנשי מקצוע.
ההחלטה על דירה מחוץ לתל אביב גם חייבה אותי למצוא רכב. נתתי עדיפות לדגם אמריקאי כי קשה להיפטר מהרגלים ישנים, אבל די מהר הבנתי שיש עוד אופציות לא פחות טובות. קראתי קצת מידע על רכבים נפוצים בארץ והשתמשתי במחירון של הלוח כדי להשוות בין הצעות. הסתכלתי היטב על התמונות, יצרתי קשר טלפוני עם מישהו שגר לא רחוק מההורים שלי ברמת גן ולאחר מכן נפגשתי איתו. קבענו מחיר מוסכם ותיאמתי תאריך שבו אקח את הרכב למוסך כדי לבצע בדיקה סופית.

ידעתם שאפשר למצוא עבודה בלוח אינטרנט?

הדבר שהכי הפתיע אותי היה חיפוש אחר מקום עבודה. אפילו לא ידעתי שאפשר לעשות את זה בלי לצאת מהבית, בעיקר אחרי שחוזרים לארץ משהייה ארוכה בחו"ל. פשוט השתמשתי בכלים המקוונים כדי לשלוח קורות חיים וחיכיתי שיחזרו אליי. תוך מספר שעות קיבלתי בחזרה טלפון מחברה גדולה, שהציעה לי משרה מיידית.
כמו שאתם רואים, כל החששות שלי מהחזרה לארץ התפוגגו בזכות האינטרנט. מצאתי את כל מה שאני צריך והתמקמתי במהירות בארץ הקודש.